Kovo mėnesio pabaigoje prasidėjusi aviacinė vasara atnešė teigiamą pokytį ir balandžio mėnesio skrydžių rezultatams. Nuosaikiai gerėjančią aviacijos sektoriaus situaciją rodo ir tai, kad lyginant su praėjusių metų balandžio mėnesiu, kuomet buvo uždaromi pasaulio oro uostai, šių metų balandį skrydžių srautai augo 123 proc. ir sudarė 9,5 tūkst. skrydžių.
„Lyginant su praėjusių metų balandžio mėnesiu, šių metų balandis išties atrodo teikiantis daug vilčių. Tačiau šiuo metu esantys skrydžių srautų scenarijai prognozuoja, kad į 2019 metus, kai aviacija išgyveno palikimą, grįšime anksčiausiai 2024 metais. Prognozėse numatomas nuosaikus skrydžių srautų augimas, bet pati augimo tendencija ganėtinai aiški. Tą rodo ir intensyvėjant vakcinacijos tempui augantys skrydžių srautai. Žmonės tampa drąsesni, planuoja ilgesnes atostogas. Tuo tarpu aviacijos sektorius taip pat nesnaudžia ir imasi visų įmanomų priemonių suvaldyti galimas rizikas, taip išlaikant visų vykdomų operacijų ir pačių keliautojų saugumą”, – teigia VĮ „Oro navigacija” laikinoji generalinė direktorė Redvita Četkauskienė.
Balandžio mėnesį tranzitinių skrydžių skaičius augo 120 proc. ir sudarė 7,5 tūkst. skrydžių. Praėjusį mėnesį daugiausia kartų tranzitu per Lietuvą buvo skrendama į Rusijos Federaciją – skrydžių vadovai aptarnavo 2634 skrydžius. Antroje vietoje – Vokietija, aptarnautas 1091 skrydis, trečioje vietoje Kinija – aptarnauti 494 skrydžiai.
Vertinant terminalinius skrydžius, balandžio mėnesį iš Lietuvos daugiausia buvo skrendama į Vokietiją (104 skrydžiai), Latviją (99 skrydžiai) ir Lenkiją (79 skrydžiai).
Šių metų balandžio mėnesį daugiausia skrydžių Lietuvos oro erdve įvykdė Rusijos oro bendrovės „Aeroflot“ (573 skrydžiai), „Air Baltic“ (496 skrydžiai) ir „Pobeda Airlines“, kurios lėktuvai praėjusį mėnesį virš Lietuvos skrido 352 kartus.
Balandžio mėnesį daugiausia kartų lėktuvai kilo ir leidosi Vilniaus oro uoste – čia aptarnauta 1090 orlaivių arba beveik keturis kartus daugiau nei pernai tuo pačiu metu. Kauno oro uoste aptarnauti 309 orlaiviai (28 proc. daugiau nei pernai), Šiauliuose skrydžių vadovai aptarnavo 247 orlaivius (11 proc. mažiau nei pernai), o štai Palangos oro uoste aptarnautų orlaivių skaičius, lyginant su praėjusių metų balandžiu, augo trylika kartų, buvo aptarnauti 78 orlaiviai.
Pikinė visų skrydžių mėnesio diena buvo balandžio 29 d. Tądien Lietuvos padangę skrodė 181 orlaivis.
Apie įmonės teikiamas oro navigacijos paslaugas:
Kiekvienoje valstybėje siekiant, kad skrydžiai vyktų saugiai, efektyviai ir laiku, nuo orlaivio pajudėjimo iš orlaivio stovėjimo aikštelės iki jo nutūpimo paskirties aerodrome, jam yra teikiamos oro navigacijos paslaugos. Lietuvos oro erdvėje ir Lietuvos oro uostuose tai atlieka valstybės įmonė „Oro navigacija”.
Oro bendrovės už naudojimąsi oro erdve ir joje teikiamas oro navigacijos paslaugas moka maršruto ir terminalo rinkliavas. Tai yra atlyginimas už šalies, kurios oro erdve naudojamasi, patirtas sąnaudas. „Oro navigacija“ sąnaudas pilnai padengia iš pagrindinės veiklos – oro navigacijos paslaugų teikimo – pajamų ir nėra išlaikoma iš valstybės biudžeto.
Susisiekimo ministerijos nuotrauka