Švenčių dienomis į miestą – pėsčiomis

 

Gajutė ABELKIENĖ

     Toliausiai nuo miesto centro esantis mikrorajonas Mažeikiuose – buvusi ETG gyvenvietė. Jos gyventojams pasiekti miesto centrinę dalį tenka naudojantis transporto priemonėmis, tačiau jų, pasak reivytiškių, neužtenka. Ne visi turi savo automobilius, o visuomeninis transportas švenčių dienomis nekursuoja. Tomis dienomis ir sekmadieniais nevažinėja ir privatūs maršrutiniai mikroautobusai, tad lieka vienas būdas – keliauti pėstute.

Jaučiasi nuskriausti

     Į „Būdo žemaičių“ redakciją užsukusi buvusios ETG gyvenvietės gyventoja piktinosi, jog jiems sekmadieniais ir ypač švenčių dienomis nėra galimybės nuvykti į bažnyčią ar kultūrinius renginius: „Šventinėmis dienomis nėra jokio transporto. Štai šeštadienį buvo Joninės, tačiau negalėjome jose dalyvauti, nes neturėjome kaip atvykti, esame atskirti nuo viešo gyvenimo. Per šventes turime tik savo dvi kojas. Senesnis žmogus automobilio neturi ir negali nuvažiuoti nei į bažnyčią, nei į kokius renginius. Mes esame dvasiškai degradavę. Kol važinėjosi privatūs maršrutiniai mikroautobusai, dar turėdavome su kuo nuvažiuoti, o grįžtant susitardavome keliese, važiuodavome taksi. Nuo balandžio 3 d. sekmadieniais ir švenčių dienomis mikroautobusai nebekursuoja. Kiek naujojoje bažnyčioje vyksta renginių, bet mes nieko negalime pamatyti. Labiausiai pikta, kad aš, sulaukusi 70 metų, nebeturiu galimybės pasiekti miestą. Yra žmonių, kurie važiuoja savo automobiliais, bet ne visada gali pavežti. Tokiu atveju lieka balkoninės parduotuvės, kur gali nusipirkti kokį „bambalį“ ir prisigerti. Kreipėmės į merą, į Seimo narį Kęstutį Bartkevičių. Jo padėjėjas pažiūrėjo ir pasakė, gal neapsimoka, kaži kiek būtų važiuojančių. Taip išeina, kad valstybei nė vienas pensininkas neapsimoka. Mes einame senyn, valstybė su mumis turi vis didesnių problemų, ir dabar sakyti, apsimoka ar neapsimoka, negalima. Visi esame žmonės, ar seni, ar jauni, ar dirbantys. Mes savo laiku irgi dirbome ir mokėjome mokesčius. Esame ne veltėdžiai, kol einu, pati užsidirbu, bet šitaip tyčiotis negalima. Mes daug neprašome, leiskite kas valandą autobusiuką ratu. Vieni gyvena mikrorajone, kiti senamiesty, dar kiti – ETG, ir ne visų kojos geros. Žmonės nori susitikti, pabendrauti, galų gale papietauti šventadienį. Sekmadieniais yra du autobusų reisai: 9.25 val. ir 13.05 val., bet nuvažiavus reikia laukti iki 10.30 val., kol prasidės šv. Mišios, ir po šv. Mišių tenka laukti, kol galėsi grįžti.“

Važiuoja papildomai

Atsakydama į buvusios ETG gyvenvietės gyventojos priekaištus, UAB „Mažeikių autobusų parkas“ keleivinio transporto vadybininkė Aušra Juozapavičienė nurodė, jog darbo dienomis miesto maršrutu Nr. 5 „Autobusų parkas–ETG–Autobusų parkas“ autobusas važiuoja 12 reisų, o šeštadieniais–sekmadieniais – po du: „Nuo šių metų balandžio 1 d. maršrutiniams taksi sumažinus reisų skaičių darbo dienomis ir atsisakius važiavimo sekmadienį (dėl mažų keleivių srautų), balandžio 4 d. „Mažeikių autobusų parkas“ ir Mažeikių rajono savivaldybės administracija gavo ETG gyvenvietės gyventojų prašymą su parašais ir konkrečiais pageidavimais pridėti papildomų reisų miesto maršrute Nr. 5 „Autobusų parkas–ETG–Autobusų parkas“.“

Pasak vadybininkės, prašyme buvo nurodytas kontaktinis telefonas, kuriuo bendrauta su ETG gyvenvietės gyventoja, derintas reikalingų papildomų reisų laikas. Išsiaiškinus poreikius ir suderinus galimybes, Mažeikių rajono savivaldybės administracijai pasiūlyta darbo dienomis pridėti vakarinį reisą – iš Mažeikių autobusų stoties autobusas išvažiuotų 21.10 val., o sekmadieniais pridėti du reisus, kad ETG gyvenvietės gyventojai galėtų patogiai atvykti į šv. Mišias bažnyčioje ir po jų grįžti namo. Visi papildomi laikai buvo suderinti su pirmojo prašymo pateikėjais. Nuo gegužės 1 d. gautas Mažeikių rajono savivaldybės administracijos leidimas – autobusai maršrutu Nr. 5 važiuoja ir papildomais reisais.

Maršrutas nuostolingas

Kaip informavo Mažeikių rajono savivaldybės Ekonomikos skyriaus vedėjas Romualdas Sakalauskas, buvusios ETG gyvenvientės prašymą  dėl papildomų autobuso reisų nagrinėjo nuolatinė Transporto komisija ir  priėmė sprendimą papildomų reisų neskirti pirmiausia dėl šio maršruto nuostolingumo. Pasak vedėjo, nuo gegužės 1 d. jau buvo pridėti du papildomi maršruto Nr. 5 „Autobusų parkas–ETG–Autobusų parkas“ reisai, o atlikus šių reisų rentabilumo analizę nustatyta, kad vidutiniškai vienu reisu važiuoja 8 žmonės, kurie Mažeikių rajono savivaldybės tarybos patvirtintu tarifu pirkdami bilietus sumoka tik 24 proc. pervežimo kainos, o 76 proc. apmoka Mažeikių rajono savivaldybės administracija iš rajono savivaldybės biudžeto lėšų. R. Sakalausko nuomone, papildomų reisų įvedimas vežant tuos pačius žmonės, tik skirtingu laiku, dar labiau padidintų maršruto nuostolingumą.

„Socialinės ir ekonominės plėtros centro duomenimis, pateiktais Klaipėdos universiteto atliktame tyrime „Keleivių vežimo vietiniais maršrutais paslaugų organizavimo problemos ir tobulinimo galimybės savivaldybėse“, numatant dotacijas nuostolingų reisų kompensacijoms, planuota, kad keleiviai turi padengti 52,4 proc. pervežimo kainos, – aiškino Ekonomikos skyriaus vedėjas. – Kadangi prašomų naujų reisų nuostolingumas daugiau kaip du kartus didesnis, nei numatytas sudarant rajono savivaldybės biudžetą, naujus reisus bus galima planuoti tik 2018 metams, jei bus didinama keleivių pervežimo kaina keleiviams ir mažinama savivaldybės išmokamų kompensacijų dalis.“

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode